eyJwb3J0cmFpdCI6ImFrdHVhbGl0YSIsImFsbCI6ImFrdHVhbGl0YSJ9
Pondělí, 17 ledna, 2022

Tržby H&M ve 2. čtvrtletí prudce vzrostly

Více článků

Švédský oděvní řetězec Hennes & Mauritz (H & M) zaznamenal ve 2. čtvrtletí obchodního roku 2020/2021 prudký nárůst tržeb díky zmírnění blokád na zastavení pandemie nového koronavirus. Ale jeho příjmy zůstaly hluboko pod úrovní z roku 2019.

Druhý největší oděvní řetězec na světě v úterý uvedl, že jeho tržby se za tři měsíce do konce května 2021 zvýšily o 62% na 46,51 miliardy švédských korun (4,61 miliardy eur) z loňských 28,66 miliardy SEK. V lokálních měnách vzrostl obrat H & M v 2. čtvrtletí až o 75%.

Analytici, které oslovila společnost Refinitiv, očekávali nárůst tržeb H & M ve sledovaném období o 66%. Ve srovnání s obdobím březen – květen 2019 se tržby H & M v uplynulém čtvrtletí snížily o 19%.

Společnost uvedla, že vývoj prodeje neustále ovlivňuje přetrvávající pandemie. Na začátku 2. čtvrtletí bylo dočasně zavřených zhruba 1300 z celkového počtu přibližně 5000 obchodů H & M po celém světě. Zároveň mnohé otevřené obchody stále čelily omezením, které se týkají otevíracích hodin, počtu zákazníků, a dalším limitem.

Na hlavních trzích řetězce, jako jsou Francie a Německo, byly obchody zavřené nepřetržitě téměř během celého 2. čtvrtletí 2020/2021. A i v květnu, na konci čtvrtletí, na většině trhů H & M stále platili omezení o počtu zákazníků a další restrikce. Jen online prodej nadále velmi dobře rostl, i když se obchody otevřely.

Pokud jde o současný kvartál, řetězec uvedl, že tržby v období od 1. do 13. června vzrostly oproti minulému roku o 35% v lokálních měnách a o 2% oproti roku 2019, tedy před opatřeními spojenými s onemocněním COVID-19. Na většině trhů H & M však v červnu stále platí omezení, 13. června bylo dočasně zavřených přibližně 180 obchodů H & M.

- Advertisement -události

Více článků autora

- Reklama -pr clanky

Nejnovější články